دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

۴تیم مدیترانه‌ای امروز در نیمه نهایی فوتبال المپیک پاریس برای فینال می‌جنگند.

المپیک پاریس فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، اگر هنوز بازی‌های فوتبال المپیک برایتان جذابیتی دارد، می‌توانید امروز را با تماشای ۲دیدار نیمه‌نهایی این رقابت‌ها سر کنید؛ جایی که ۴تیم از حوزه دریای مدیترانه به مصاف هم می‌روند؛ ۲اروپایی و ۲آفریقایی. این بازی‌ها می‌توانست توجه بیشتری را به‌خود جلب کند، اگر باشگاه‌هایی نظیر رئال‌مادرید و منچستریونایتد بازیکنانی مثل شوامنی، کاماوینگا، امباپه، لنی یورو، گارناچو و... را برای این بازی‌ها آزاد می‌کردند یا اگر فدراسیون فوتبال مصر اصرار می‌کرد محمد صلاح به‌عنوان یار کمکی به تیم اضافه شود و بازیکنی مثل امربات در اردوی مراکش حاضر می‌شد، یا حتی اگر مسی مصدوم نبود و حالش را داشت تا به تیم آرژانتین کمک کند، یا اگر تیم‌های بارسلونا و بیلبائو ۲بازیکن جوان و درخشان خود یعنی یامال و نیکو ویلیامز را به سانتی دینیا می‌دادند. با همه اینها کیفیت این مسابقات خیلی هم بد نیست.

فوتبال در نزدیکی طلا

فرانسوی‌ها برای رسیدن به جمع ۴تیم مجبور شدند یکی از مدعیان اصلی یعنی آرژانتین را قربانی کنند. در مرحله قبلی جدال ۲تیم به یک جنگ تبدیل شد و نشان داد دشمنی بین ۲کشور در فوتبال حالا حالاها قرار نیست از بین برود. ریشه دشمنی آنها به فینال جام‌جهانی۲۰۲۲برمی‌گردد که بازی ۳-۳شد، آرژانتین در ضربات پنالتی به قهرمانی رسید و در جشن قهرمانی امیلیانو مارتینس با در دست داشتن عروسک لاک‌پشت نینجا اقدام به تمسخر امباپه کرد. آن زمان مسی در پاری‌سن‌ژرمن با امباپه همبازی بود. پس از آن رفتارهای متکبرانه آرژانتینی‌ها، تماشاگران فرانسوی دیگر با مسی خوب نشدند. در کوپاآمریکا هم این رفتار زشت آرژانتینی‌ها ادامه یافت و انزو فرناندس، هافبک چلسی، ویدئویی از جشن قهرمانی همبازیانش ضبط و پخش کرد که آنها را در حال مسخره کردن بازیکنان آفریقایی فرانسه نشان می‌داد. با این اتفاقات دشمنی بین دو ملت شدت گرفت و تا المپیک ادامه یافت و در بازی‌های پاریس تماشاگران فرانسوی حتی در مسابقات هاکی نیز تیم ملی آرژانتین را هو کردند. حالا تیم فوتبال فرانسه به رهبری تیری آنری اسبش را برای مدال طلای المپیک زین کرده. مصر برای صعود به نیمه‌نهایی به‌زور و در ضربات پنالتی از سد پاراگوئه گذشت.

فرانسه آخرین بار سال۱۹۸۴طلای المپیک را در فوتبال مردان کسب کرد؛ همان سالی که با اقتدار در جام ملت‌های اروپا هم قهرمان شده بود. فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی همان دوره هم به قرعه مصر خورد و این تیم را ۲بر صفر شکست داد؛ نتیجه‌ای که در فینال هم مقابل برزیل تکرار شد. آن سال سرمربی فرانسه در المپیک آنری میشل بود اما در جام ملت‌ها که فرانسه با تیمی کاملا متفاوت و پرستاره قهرمان جام شد، میشل هیدالگو سرمربی بود.

سیلدیلیا، دروازه‌بان فرانسه در ۴مسابقه کلین‌شیت داشته و گلی دریافت نکرده. فرانسه فعلا ۸گل زده دارد.

مصر برای نخستین‌بار در ۱۳دوره حضور، این بار شانس کسب مدال فوتبال المپیک را دارد. بهترین نتایجی که آنها پیش از این گرفته‌اند، مقام چهارمی بازی‌های ۱۹۲۸آمستردام و ۱۹۶۴توکیو بوده. فرانسوی‌ها که تاکنون ۱۴دوره در این بازی‌ها حاضر بوده‌اند، سال ۱۹۸۴در لس‌آنجلس طلا گرفتند.

مصر در مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر یک اسپانیای مدعی را برد و صدرنشین گروه C شد. تیم سرزمین فراعنه برای راهیابی به المپیک تا فینال جام ملت‌های زیر ۲۳سال آفریقا بالا رفت و در بازی آخر به مراکش باخت و نایب‌قهرمان شد.

تیری آنری برای پیروزی در این مسابقه روی ماتتا حساب باز کرده، بازیکنی که به آرژانتین گل زد. الکساندر لاکازت، مهاجم و کاپیتان سابق آرسنال و بازیکن فعلی لیون و میشل اولیسه که به‌تازگی با قراردادی سنگین به بایرن‌مونیخ پیوسته، دیگر امیدهای این مربی هستند. میلو در بازی قبلی کارت قرمز گرفت و برای این بازی محروم است.

امید روجریو میکاله، سرمربی مصر به بازیکنانی مثل کاپیتان الننی، اسامه فیصل و همچنین احمد سید است که به زیزو معروف است. البته او بیشتر از همه منتظر درخشش ابراهیم عادل است که بیشترین بازی را برای تیم زیر ۲۳سال انجام داده.

فوتبال در نزدیکی طلا

کد خبر 872011
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha